vreau timp și timpul nu mă vrea

Ziceam într-o postare mai veche ( https://eusuntliber.wordpress.com/2012/09/10/izolare/ ) despre o listă de cărți cum că aș vrea să le citesc. Eh….nu am apucat sa fac lucrul ăsta. DAR…am început, ceea ce e promițător!

  1. Cel mai iubit dintre pământeni, de Marin Preda (m-am oprit la volumul al-II-lea. nu știu de ce)
  2. Craii de Curtea-Veche, de Mateiu Caragiale  (trebuie să fac un exercițiu de voință foarte mare. m-a plictisit de la prima pagină)
  3. Nimic nou pe frontul de vest, de Erich Maria Remarque  (mi-a plăcut enorm de mult)

Și ca să nu mă simt eu prost față de mine că lecturez așa puțin, am să-mi fac aici o listă cu alte cărticele citite în perioada asta de abstinență de la lista precedentă:

3. Recucerirea politicului – economia culturii in societatea capitalista, Marius Babias

2. The Communist Manifesto, Karl Marx (toate ideologiile sunt utopice aka NOT GONNA HAPPEN…dar e mai bine să ceri 100% și să primești 50% decât să ceri 50% și să primești 0%. Nu că aș fi de acord cu asta. Cred doar că nu trebuie să renunțăm dacă nu ne-a ieșit practica din prima sau a 2a încercare sau a mia. )

1. The Republic, Plato (no….sincer, m-o luat cu dureri de cap la toate sofismele d-aci. trebuie s-o reiau, dar într-o perioadă fără examene)

4. Arte și idei – William Fleming (scrie într-o notă foarte pozitivistă cam toată istoria artei de la Epoca de piatră până la câteva stiluri ale sec XX)

5. Societatea Spectacolului – Guy Debord (o cărticică mică, plină cu vreo 200 de observații de-ale individului despre degradarea vieții umane, mass-media, fetișizarea confortului, religie și marketing și o critică la adresa sociologiei americane. Merită citită, dar să o lecturezi cu mintea limpede și un DEX)

6. Eleganța ariciului – Muriel Barbery (un roman filozofic sau fabulă filozofică. nu știu. mi-a plăcut. am devorat cărticica într-o zi. poate îmi era doar dor de ceva mai ….ușor.)

7. Arta ca activitate socială – Mara Rațiu

8. Periferic 7 Focussing Iași/Social Processes – editat de Marius Babias, Angelika Nollert (e un fel de catalog/album/revistă/manual de vreo 400 de pagini. are și fotografii. e despre bienala internațională de artă contemporană de la Iași din 2006)

9.Plastica Socială.Interviu cu Joseph Beuys –

10. Thomas Hirschhorn, muzeul precar – editat de Xavier Barral

11. Living as form. – editat de Nato Thompson

 

Cam atât îmi aduc aminte….

One thought on “vreau timp și timpul nu mă vrea

  1. “Nimic nou pe frontul de vest” este absolut delicioasa, trebuie sa recunosc si eu asta – metafora apartine unui prof🙂 in perioada cand am citit eu cartea asta, citeam si “Jocul cu margelele de sticla”. Ti-o recomand pentru cand vei avea 3 zile libere. “Eleganta ariciului” suna bine.. E urmatoarea pe lista mea. Te apreciez mult, apropo. (ce fraze fara legatura {?!} intre ele)

Leave a Reply

