“semn făcut în oglindă”

 

 

Am învățat că trebuie să fiu perfectă ca să fiu iubită.

Am învățat că orice greșeală îmi este inventariată.

Am învățat că nimic nu se uită și totul va fi folosit împotriva mea.

Am învățat că îmi este cerut să învăț fără să greșesc.

În lumea mea, perfecțiunea e standardul. Nimeni nu mi-l cere, dar toți se așteaptă să-l ating. Dezamăgirea ia formă pe la colțuri, în ascuns, în tăcere și eu nu-i aud decât punctele de suspensie.

Am învățat că totul e nemulțumitor, că nu mai e speranță, că lumea e rea, că trebuie să aspir la mai mult, dar să nu îndrăznești să schimbi ceva, pentru că nu se poate!

Am învățat că monotonia, uniformitatea vieții înseamnă stabilitate și lipsa acesteia înseamnă criză iar criza aduce panică și panica naște monștrii pe care nu-i vrei văzuți.

Am învățat că am curaj și acesta e apreciat atât cât rămâne între anumite limite.

Am învățat că pot și mi se cere să zbor atât cât să nu mă îndepărtez prea mult de cuib, dar îndeajuns încât să am senzația și sentimentul că am zburat  și am realizat enorm.

În lumea mea, perfecțiunea e standardul. Nimeni nu mi-l cere, dar toți se așteaptă să-l ating. Neîncrederea deghizată în antonimul acesteia îmi cere zilnic sacrificii și eu nu mai am ce să aduc ca jertfă.

Am învățat să observ, să mă ascund, să tac, să dispar.

Am învățat să neg orice, să mă irit, să țip, să interpretez, să  mă transform, să nu mă mai recunosc.

Am învățat cum să devin paranoia, cum să iubesc schizofrenia și cum să mă complac în autism.

Am învățat cum să mor fără să simt sau cum să trăiesc amorțit.

În lumea mea, perfecțiunea e standardul. Nimeni nu îl cere, dar toți fac eforturi să-l atingă complăcându-se în mediocritate. Muți, surzi, orbi și paralizați de ceva ce nu există pentru noi aici, ne-am inventat religia.

 

Leave a Reply

