cu pamantul pe uscat

 

M-am decis ieri sa-mi pun in practica diploma de inginer horticol si cea de arhitect peisagist (da,ma laud cu ce nu-i al meu) si am evoluat la sol cu harletul in mana. Mi-am marcat teritoriul, am trasat linii, am facut calcule, am udat un pic tarana si am incercat sa rup adeziunile. Tare greu! TAAAAAARE greu! Toata lumea stie ca e seceta. Pamantul o stie si mai bine! Am mai udat un pic. Si inca un pic si inca un pic, pana am reusit sa scormonesc vreo 30cm adancime, 5m lungime, 1.5m latime de pamant-ciment….Si asta in cateva ore bune.
Si in sudoarea greoaie a muschilor sedentari, am gandit ca starea spirituala a orasului meu, e cam la fel. Toata lumea stie ca e seceta in duh si suflet. Si duhul o stie cel mai bine! Mai sunt indivizi care mai uda cu trairea lor, cate un petec de ceva, dar per total, totul e impietrit, imbetonat, secat, pustiu parca.
Dar ca si cu petecul meu de pamant, trebuie sa-l uzi si sa lasi apa sa patrunda un pic mai adanc…si apoi sapi stratul de la suprafata; cand ajung din nou la un nivel dur, mai ud. Las apa sa patrunde din nou. Iar sap pana la urmatorul nivel dur si tot asa pana imi termin ideea. Daca nu ai ploaie, dar vrei sa iti lucrezi pamantul, il uzi tu. Si asta ia timp. Rabdare. Sudoare. Munca. Si ploaia care intarzie, daca te gandesti bine, e tot din vina noastra ca intarzie. Pacatul nostru pune bariera, pacatul nostru schimba cursul, pacatul nostru modifica, pacatul nostru profaneaza tot. Atat la propriu cat si la figurat.
Sa nu obosesti, chiar daca esti obosit! Nu a venit timpul inca sa renunti! Uda pamantul! De obicei,dupa ce uzi, te chinui si sapi si iar uzi si iar sapi si iar uzi si din nou sapi si iar iti vine sa renunti si te mai fortezi un pic si mai uzi si din nou sapi si iti promiti ca nu ai sa mai faci nimic si ca e ultima data in viata cand te reduci la munca asta si iar uzi si din nou sapi si ti se sparg besicile in palme si esti gata sa arunci harletul si I’ll arunci si plangi si stai si te uiti si te intrebi unde ai gresit si iti faci curaj si iar mai sapi un pic si mai trece o zi si inca o zi si inca sapi si tot nu se inmoaie tarana mai repede si mai spui vreo 2 cuvinte nepotrivite si te enervezi si iar iti trece si iti spui ca nu are rost si te apuci de alttceva,dar ramai cu gandul la ce ai lasat si parca te intorci si mai uzi un pic si se innoureaza si iata ca vine si ploaia! Si nimic nu se compara cu ploaia venita de sus!!!
Eu nu zic sa te chinui mai mult! Eu iti spun sa nu renunti! Mijloceste mai mult si nu obosi!

Hai ca nu mi-am terminat groapa de sapat! La multe obiceiuri eliberatoare!

Leave a Reply

