Ce-ar fi fost dacă fiecare din noi, la 18 ani, am fi avut dreptul de a ne alege țara în care să locuim, să trăim; țara pentru care să luptăm, să sperăm, să murim. Cam cum îți alegi facultatea la care să studiezi. Sau mai degrabă cum ne alegem persoana cu care să îmbătrânim împreună. Oare ar fi fost diferită societatea noastră? Lumea noastră? Oare am fi fost mai mulțumiți? Mai activi? Mai inovatori? Mai responsabili? Mai cetățeni?

Am “asistat” online la jurământul noilor miniștrii. E prima dată, din câte țin eu minte (dar eu am memoria scurtă),  când aud jurămăntul demnitarilor noștrii…. M-au pus pe gânduri cuvintele jurate:

Jur să-mi dăruiesc toată puterea și priceperea pentru propășirea spirituală și materială a poporului român, să respect Constituția și legile țării, să apăr democrația, drepturile și libertățile fundamentale ale cetățenilor, suveranitatea, independența, unitatea și integritatea teritorială a României. Așa să-mi ajute Dumnezeu!

WOW, nu?!?!

Nu, nu sunt aici să dezbat veridicitatea motivațiilor și găndurilor miniștrilor. Divinul să facă asta…. Eu mă uit în dreptul meu și găsesc că e și responsabilitatea noastră ca și cetățeni ai acestei țări să respectăm acest jurământ. Pardon, să depunem acest jurământ și apoi să ne indeplinim juruințele. Nu cred că vreun politician vreodata o să ne poată salva țara. Eu cred că această luptă spre vindecare și redresare și evoluție ține de fiecare membru din naștere și nu numai. Nu spun că cei de la putere pot să ne fure pe față și asta e ok. Eu spun că putem schimba forma acestui AZI, dacă lucrăm un pic mai mult la fond.

Leave a Reply

