Intr-o noapte, nu prea departe, mi-am adus aminte de placeri trecute, de poezii mai de alta data, de ganduri prafuite si comentarii stangace.

Intr-o noapte, nu prea departe, mi-am adus aminte ca exista totusi o poezie care sa exprime cum suntem cateodata doritori de libertate.

Numai pe tine te am, trecătorul meu trup,
şi totuşi
flori albe şi roşii eu nu-ţi pun pe frunte şi-n plete,
căci lutul tău slab
mi-e prea strâmt pentru straşnicul suflet
ce-l port.

Daţi-mi un trup,
voi munţilor,
mărilor,
daţi-mi alt trup să-mi descarc nebunia
în plin!
Pământule larg, fii trunchiul meu,
fii pieptul acestei năprasnice inimi,
prefă-te-n lăcaşul furtunilor cari mă strivesc,
fii amfora eului meu îndărătnic!
Prin cosmos
auzi-s-ar atuncea măreţii mei paşi
şi-aş apare năvalnic şi liber
cum sunt,
pământule sfânt.

Când as iubi,
mi-aş întinde spre cer toate mările
ca nişte vânjoase, sălbatice braţe fierbinţi,
spre cer,
să-l cuprind,
mijlocul să-i frâng,
să-i sărut sclipitoarele stele.

Când aş urî,
aş zdrobi sub picioarele mele de stâncă
bieţi sori
călători
şi poate-aş zâmbi.

Dar numai pe tine te am, trecătorul meu trup.

Da, Lucian Blaga!

Si tot in noaptea aia nu departe de aici, m-am gandit ca ar fi fost frumos sa fiu poet sau pictor sau sculptor sau un aventurier in cautarea experientelor extreme!

Oare ce melodie ar functiona cu versurile astea? Sigur as canta cantecelul non stop si cei din jurul meu ar fi exasperati de mine si criza mea muzicala!

Eh,…ma gandesc ca intr-o zi am sa ma plimb, asa ca Blaga in poezia sa, prin Univers sau pe alt Pamant, unul nou, si am sa fiu evadata din trupul asta claustrofobic!  Am sa fiu alt eu, dar  acelasi suflet. Am sa fiu ca numele blogului meu! Desi, si acum sunt libera intr-o forma… Sunt libera sa alerg spre acel punct in care libertatea va fi desavarsita! Ah, ce zile ma asteapta!

Leave a Reply

